ApiLand – o afacere cu produse apicole si vanzari de aproape 11 milioane de lei

 

Afacerea cu produse apicole i-a adus companiei ApiLand din Baia Mare venituri de aproape 11 milioane de lei in 2016, cele mai vandute produse fiind polenurile crude, laptisorul de matca, pastura de albine si mierea de Manuka. Proprietarii companiei se concentreaza in acest an pe o serie de mutari importante pentru dezvoltarea afacerii, cum ar fi intrarea pe o piata importanta din Europa si achizitionarea unei alte companii.

Afacerea cu produse apicole, ApiLand, a fost fondata in urma unei investitii de 100.000 de euro, pe care au reusit sa o recupereze dupa doi ani. Aceasta a devenit singura firma din Romania autorizata de ANSVSA pentru depozitarea, ambalarea si vanzarea de laptisor de matca, polenuri crude si pastura de albine, conform declaratiilor oferite wall-street.ro de catre reprezentantii companiei.

Povestea a inceput in anul 1995 cand, fondatorul firmei, Ovidiu Bodea a comercializat polenul catorva apicultori la magazine si persoane fizice.

Comertul cu polen uscat s-a extins pana cand, in anul 2002, cu sprijinul lui Stefan Stangaciu, doctor in Apifitoterapie, a inceput o colaborare externa cu CC Pollen din SUA, colaborare care a dus la exportul a 21 de tone de polen romanesc pe piata americana.

Anul 2005 a marcat un punct de importanta deosebita in cristalizarea directiei firmei: inceputul colaborarii cu Pollenergie SAS Franta, avand ca obiect  Polenul Crud de Salcie. In acel moment, conceptul de Polen Crud era complet necunoscut in Romania – singura metoda de conservare a polenului fiind uscarea. Din acest motiv au trebuit demarate actiuni pe doua componente: cea psihologica – convingerea apicultorilor romani de potentialul de dezvoltare a acestui segment de piata – Polenul Crud Monofloral – si o componenta financiara – investitia initiala in spatiile de depozitare (lazi frigorifice) si mijloacele de ambalare (cutii, pungi) fiind suportata integral de catre Apiland.

Astfel, 2005 a constituit anul de debut al productiei de Polen Crud in Romania, moment care a mai insemnat si activarea – pe langa zona traditionala Salaj – a doua zone mari de productie: Arad si Timis.

Dezvoltarea acestor zone a creeat noi oportunitati de colaborare pe piata europeana, anii 2005 si 2006 insemnand – din acest punct de vedere – un alt succes: Polenul crud monofloral plecand spre Franta la Pollenergie SAS; Polenul crud pentru bondari spre Belgia la Biobest, spre Italia la Agriappi, spre Franta la Botop SAS; Polenul uscat spre Anglia la Tree Harvest LTD, spre Olanda la Imkerij de Traay.

In anul 2008, Ovidiu Bodea demareaza o alta actiune de pionierat: aducerea pe piata romaneasca a Produselor Apicole in stare cruda prin intrarea in retail a Laptisorului de Matca Pur-Crud.

Deoarece magazinele din Roamania nu dispuneau de spatii de pastrare la frig, dotarea lor cu frigidere – in sistem comodat (folosinta gratuita) – a insemnat un nou efort financiar si logistic al Apiland, materializat in peste 350 de frigidere si o munca sustinuta de promovare a produsului.

Anii urmatori au adus, aproape fiecare, cate un suflu nou in activiatatea firmei: anul 2009 a adus in oferta Apiland – Pastura, painea albinelor, 2011 – Propolisul purificat (continut de ceara sub 2%), 2012 – Polenul crud cu 7 specialitati monoflore si polenul crud poliflor (legat de inca o investitie majora in dotarea magazinelor partenere cu peste 200 de congelatoare) si Mierea de Manuka cu MGO variat, 2013 – sapunurile cu miere si arome naturale; Pasta de dinti cu Miere de Manuka si propolis si produsele cosmetice pe baza de Miere de Manuka.

Apiland a dezvoltat pe piata europeana un nou brand: „Albina fericita” care, in Franta este „L’abeille heureuse.fr”, iar in Italia este L’appe felice.it”

Afacerile companiei se bazeaza pe sprijinul furnizorilor locali dar si celor externi. Produsele sunt plasate in magazinul propriu din Baia Mare si pe rafturile plafarelor si farmaciilor din toata tara. Pe plan extern acestia ajung si la consumatori din Ungaria si Franta.

“De principiu lucram cu furnizori locali cat mai mult, insa sunt produse pentru care apelam si la cei externi, cum este cazul polenului crud de trandadfir salbatic, deoarece in Romania nu se produce acest tip de polen. Avem un magazin propriu in cadrul sediului din Baia Mare, dar si parteneriate cu magazine de tip plafar si farmacii din toata tara. Pe plan extern, produsele ApiLand ajung si la consumatori din Ungaria si Franta”, au declarat reprezentantii companiei.

Afacerea cu produse apicole a atacat si zona de online, o decizie care i-a ajutat sa isi creasca vanzarile si sa isi promoveze mai bine produsele.

“Magazinul online a ajutat foarte mult la dezvoltarea bazei de clienti si a volumului de vanzari. In acest moment, aproximativ 35-40% din vanzari sunt realizate prin intermediul magazinului online. Acest lucru se datoreaza investitiilor intr-o noua platforma si in activitati sustinute de promovare”, au declarat reprezentantii companiei.

Ce planuri are afacerea cu produse apicole pentru anul 2017

Anul 2017 se anunta a fi unul destul de dinamic pentru compania cu 22 de angajati, ce face eforturi pentru a intra pe o noua piata din Europa, achizitionarea unei firme straine din domeniu si depasirea cifrei de afaceri din 2016.

“Ne dorim sa crestem baza de clienti pe piata locala si sa investim in partea de consiliere si suport a clientilor. Pe langa asta, avem in plan dezvoltarea activitatii in Regatul Unit al Marii Britanii si achizitia unei firme franceze in domeniu. In ceea ce priveste cifra de afaceri, ne asteptam sa fie de 12 milioane de lei”, au adaugat reprezentantii companiei.

Investitiile in marketing si promovare din acest an ale afacerii cu produse apicole vor fi in jur de 150 de mii de euro. Pe langa acestea vor mai exista si alte investitii in echipamente tehnologice si IT, dar de valoare mai mica, conform declaratiilor facute de companie.

Mai multe despre Apiland

 

BANCA COMERCIALA
FONDURI DE STAT