COTRACO – Familia Barbulescu a mizat pe metalurgie…si a castigat

 

”La inceput eram o firma mica, de garaj, cum se spune, si munceam eu cu sotia mea. Ambitia noastra era sa dovedim ca putem sa realizam tot ce ne dorim prin propriile puteri, in loc sa ne limitam la posibilitatile oferite la acea vreme de statutul de simpli angajati. Si am reusit! A fost o perioada nebuna, cu bune si rele, dar in special cu bune, insa noi ne-am vazut de treaba si ne vedem in continuare de treaba, astfel incat sa fie si mai bine.  Asa am crescut an de an”.

Astfel rezuma Bogdan Barbulescu inceputurile Cotraco, un business din Sangeorgiu de Mures pe care il conduce alaturi de sotia sa, Mihaela. Un business demarat in 2001, care a crescut an de an, asa cum spune antreprenorul, de la un mic SRL, la un grup de companii, cu o cifra de afaceri care a depasit in 2017 suma de cinci milioane de euro.  Grup care astazi este recunoscut ca unul dintre cei mai importanti distribuitori si producatori autohtoni de lanturi industriale, cabluri de tractiune din otel, dispozitive de ridicare si ancorare, lanturi antiderapante etc.

Prima firma din grup – Cotraco SRL – a fost infiintata in 2001 cu scopul de a intermedia exportul produselor metalurgice catre tarile Europei de Vest si nu numai. In paralel, in 2001 apar in Romania primele solicitari de distributie a produselor destinate tractiunii, ridicarii si ancorarii din partea micilor industriasi si a revanzatorilor, cum ar fi depozitele de materiale de constructii, fierarii etc. Bazandu-se pe experienta dobandita anterior in domeniul productiei si comercializarii sarmelor si cablurilor de tractiune din otel, cei doi soti au pus bazele primei retele de distributie pentru produse industriale in Romania. Cum afacerea a mers bine, dupa trei ani, familia Barbulescu infiinteaza Cotraco Rom, ca urmare a necesitatii separarii activitatii de aprovizionare si import-export de activitatea de distributie interna de marfa.  Astfel, Cotraco Rom – devenita intre timp compania fanion a grupului – preia in 2004 activitatea de distributie pe piata interna.

Dupa 14 ani in care si-au investit toate energiile si finantele, compania familiei Barbulescu a devenit principalul distribuitor autohton de cabluri de tractiune, precum si producator si distribuitor de lanturi industriale de inalta rezistenta, cabluri de legatura pentru ridicare, tractiune si ancorare, lanturi antiderapante, si in general produse destinate tractiunii, ridicarii si ancorarii. In prezent, portofoliul de produse distribuite include de asemenea si tevi din otel cu si fara izolatie pentru gaz, petrol, apa si fluide speciale, cabluri de tractiune din otel pentru utilizari speciale, electrozi si sarma de sudura, cocs pentru protectie catodica si alte materiale si produse industriale.

”Am construit totul din temelii si am infiintat de la zero unitatile de productie precum cea de dispozitive de ridicare, tractiune si ancorare, cea de lanturi industriale, sau cea de lanturi antiderapante – singura unitate din Romania in prezent care produce lant 100% autohton”,  spune Bogdan Barbulescu, mentionand ca o parte consistenta a investitiilor a fost realizata cu fonduri europene.

Distributia produselor se realizeaza in principal la nivel national, deservind prin mijloace proprii de transport toate zonele tarii, dar si tarile invecinate. In prezent produsele companiei sunt destinate firmelor care activeaza in domenii precum forajul, extractia, transportul si distributia petrolului si a gazelor naturale; productia, transportul si distributia energiei electrice, santiere navale si porturi, constructia de poduri si pontoane, constructii hidrotehnice, civile si industriale, exploatari forestiere, industria prelucratoare si a productiei de masini si utilaje etc.

Asadar, an de an, grupul Cotraco a reusit sa-si diversifice portofoliul si sa ofere produse realizate dupa tehnologii noi, cu caracteristici si performante aliniate la cerintele in continua diversificare ale pietei. Iar experienta dobandita de-a lungul anilor se reflecta astazi in calitatea serviciilor si a produselor comercializate, dar si asupra modului de abordare a relatiei cu partenerii de afaceri, cu atentie sporita asupra serviciilor oferite, incepand de la identificare cerinte, ofertare, vanzare si servicii post-vanzare.

Extinderea activitatii nu a insemnat numai cresterea cifrei de afaceri, ci si investitii in forta de munca si o implicare activa in dezvoltarea comunitatii locale si a mediului de afaceri, compania fiind unul dintre cei mai importanti angajatori din zona. Iar implicarea sociala a grupului nu se limiteaza aici, familia Barbulescu fiind de cativa ani buni sustinatori ai evenimentelor si activitatilor sociale locale, precum campionate de baschet juvenil (partener in Cupa Transilvania Cotraco 2015 si 2016), sau festivaluri de dans popular (sponsor al Festivalului International de Folclor organizat de  Junii Tarnavei in 2015, 2016 si 2017).

”Suntem mereu deschisi pentru proiecte ce tin de viitorul comunitatii din care facem parte. Sustinem activitati care contribuie la educarea copiilor, stim foarte bine ca sportul in randul copiilor este una dintre cele mai benefice activitati, ei sunt cei care trebuie sprijiniti, iar prin sprijinul nostru vrem sa ne aducem si noi aportul la dezvoltarea comunitatii in care traim”.

Cu o astfel de istorie in spate, credem ca nu se poate indoi nimeni ca planurile celor doi antreprenori de a-si dezvolta businessul in continuare si de a-si consolida pozitia de lider pe piata de profil din Romania nu se vor materializa … pentru ca au dovedit deja ca pot!

Mai multe despre Cotraco

BANCA COMERCIALA
FONDURI DE STAT