DYPETY – Afacerea de familie ce repune Moinestiul pe harta producatorilor auto

 

In anii ’60 cand autoritatile se gandeau sa construiasca o fabrica de autoturisme, prima lor optiune a fost municipiul Moinesti. Uzinele Dacia ar fi trebuit sa apara pe platoul de deasupra Moinestiului, spre comuna Poduri, dar proiectul caii ferate care trebuia sa lege Valea Trotusului de Bacau se spune ca a cantarit mai greu, iar uzina de autoturisme a aparut, in cele din urma, la Mioveni. Moinestiul a pierdut astfel sansa de a deveni un centru auto, dar astazi, la mai bine de 50 de ani de la aceasta decizie, o familie de antreprenori locali – Diana si Petre Balan – reuseste sa repuna orasul pe harta producatorilor auto investind in dezvoltarea unei fabrici de autocare si autobuze urbane si interurbane.

Firma Dypety a fost infiintata in anul 1995 si a luat numele dupa cel al proprietarilor. Cei doi au preluat o veche hala de productie de la Petromec si au inceput treaba prin a transforma furgoanele in microbuze, prin carosarea si utilarea lor. Pentru ca si-au dorit sa faca mai mult, au pus deoparte tot ce au castigat si au investit apoi intr-o fabrica adevarata pe care au inaugurat-o in 2006 la Moinesti.

“Dorinta de a construi un autocar a pornit de prin 2004. Proiectul a fost o conceptie tehnica si de design proprie, la norme europene, iar primul autocar cu marca Dyparro a fost omologat la Registrul Auto Roman in 2005. Am investit peste 2 mil. euro, in utilaje, spatii de productie si pregatirea de fabricatie”, spune Petre Balan.

Astfel, primul autocar Dyparro a fost lansat si vandut in 2006. Si denumirea acestuia este tot un acronim, de la Dypety si Ardeoani – comuna lor de bastina. Productia de serie s-a lansat in anii 2006 si 2007, cu autocarul 95T si inceperea proiectului Dyparro 110T, care ofera conditii sporite de confort si siguranta.

Autocarele si autobuzele Dyparro care ies pe poarta fabricii de la Moinesti au reusit sa satisfaca exigentele pietei de automobile transportatoare, prin siguranta oferita de autosasiul complet echipat, dar si prin caroseria ce se bazeaza pe conceptie, constructie tehnica si design propriu, si pret competitiv. Autocarele made in Moinesti au structura din inox, caroserie din aluminiu si fibra de sticla, componentele din interior fiind confectionate din materiale compozite, invelite cu plus sau piele sintetica, dar si cu alte stofe dedicate industriei auto.

Experienta acumulata in domeniul carosarii de autoutilitare transport marfa si a transformarii van-urilor in compartiment transport persoane, dupa norme si directive europene, omologate atat la Registrul Auto Roman, cat si la TUV Germania, a permis companiei sa-si creasca permanent numarul clientilor si al colaboratorilor, printre beneficiarii Dypety numarandu-se reprezentante precum Mercedes Benz, Volkswagen, Ford, Iveco, Renault sau Peugeot.

Fabrica, in care lucreaza 147 de angajati, are o capacitate de productie de circa 10 autocare si 12 microbuze/luna, iar anul trecut a avut venituri totale de peste 30 de milioane de lei, cu aproape 40% mai mari fata de anul anterior

„Dotarile pe care le detinem, experienta si calificarea personalului tehnic si, nu in ultimul rand dorinta noastra de a realiza autobuze, autocare si microbuze corespunzatoare cerintelor impuse de piata de automobile, ne confera certitudinea ca in scurt timp, vom ajunge in topul producatorilor. Aceasta realitate este confirmata de toti transportatorii si calatorii care beneficiaza de confortul si calitatea produselor pe care le oferim”, spune Petre Balan.

 

Mai multe despre Ddypety

BANCA COMERCIALA
FONDURI DE STAT