Electric Plus – Scanteia ce tureaza motorul unui business de peste 100 milioane lei

Adrian Garmacea este un absolvent de studii politehnice care in anii 90 nu s-a simtit pierdut in inflatia de ingineri cu diploma. N-a asteptat sa-i dea cineva un loc de munca, si-a creat singur jobul, infiintand firma Electric Plus, specializata in instalarea de sisteme de alarma si supraveghere si interfoane. In 23 de ani a reusit sa duca firma din anonimat, in topul celor mai importante companii de profil din tara.

Electric Plus este astazi departe de ce era in anul infiintarii – 1995. Viziunea tanarului inginer bacauan de a dezvolta afacerea pe mai multe domenii de activitate, a fost lozul castigator. In mai putin de 10 ani, compania si-a facut intrarea pe trei segmente de piata diferite: GSM, productie de termopane si fabricarea usilor de garaj. Cel mai mare succes al firmei sunt binecunoscutele termopane, care se comercializeaza in tara si strainatate sub marca Barrier.

Abilitatile antreprenoriale ale lui Adrian Garmacea au fost testate inca de pe bancile scolii, cand isi castiga singur banii de studii, muncind in agricultura „cu tractorul pe care-l aveam, aram sau discuiam, iar pe un teren mai mare al parintilor, mi-am amenajat o gradina, unde cultivam varza”, a povestit el. Odata ce a absolvit cursurile, a renuntat la agricultura si, cu banii castigati din activitatile agricole si vanzarea tractorului, si-a deschis mica fabrica.

Lectia invatata din agricultura a aplicat-o si in business, si anume ca nu e bine sa-si investeasca tot capitalul intr-un singur proiect. Asa ca, in paralel cu activitatea de instalare a sistemelor de alarma si supraveghere, firma a inceput productia de jaluzele si rulouri pentru ferestre, iar din anul 2003 a trecut la productia de tamplarie termoizolanta si, mai apoi, a usilor de garaj.

In plin avant economic, omul de afaceri a facut doua miscari strategice importante. Prima a fost intrarea pe piata GSM, in anul 2008. De la primul magazin in parteneriat cu Orange, Electric Plus a ajuns la 40 de magazine, de tip franciza sau partener, la nivel national. A doua decizie strategica a lui Garmacea, si cea care a influentat deciziv viitorul firmei, a fost investitia in prima linie automata de productie a tamplariei PVC.

Managerul a stiut tot timpul unde vrea sa ajunga, planul de investitii este o poveste fara sfarsit pentru el, an de an adauga capitole noi. Cu cei peste 12 milioane de euro investiti in ultimii ani, fabrica de tamplarie PVC de la Bacau a devenit lider atat in palmaresul Electric Plus, cat si la nivel national. Brandul de ferestre Barrier a trecut demult granitele tarii. Exporturile spre tarile din Europa de Vest si Est, trec de 20% din vanzarile firmei bacauane. Desi recent a finalizat o investitie de peste 7 milioane de euro intr-o noua fabrica de geam termoizolant si o hala de productie a usilor si a rulourilor, face deja alte planuri de viitor: “Pregatim deschiderea unei alte fabrici cu ajutorul careia sa se dubleze capacitatea de productie. Investitia se va ridica in jurul sumei de 10 milioane de euro”, spune Garmacea.

Fondator al unei firme ale carei vanzari depasesc 23 de milioane de euro in 2016, acesta vorbeste despre succesul sau cu modestie. Creativitatea si munca celor peste 800 de angajati sunt „adevarata noastra forta. De aceea, produsele noastre au dobandit si personalitatea celor care le realizeaza – spune el- iar inaintea de a mai investi in tehnologie, ne vom concentra pe dezvoltarea organizatiei si a colegilor”.Mai important decat afacerea pentru Adrian Garmacea sunt oamenii. Pornind de la exemplul propriu stie ca ideile bune se dezvolta in proiecte de succes doar cu resurse financiare. Daca experienta si cunostintele le pune zilnic in slujba companiei, sufletul l-a pus intr-un proiect caritabil – Asociatia Barrier – prin care doreste sa contribuie activ la o societate asa cum o viseaza el, mai curata, mai educata si mai sanatoasa.

https://youtu.be/-ZQucm68aII

Mai multe despre Electric Plus