GAP Art sau cum decoreaza viata europenilor un jurnalist si un sociolog

”Nu aveam niciun leu cand am inceput business-ul, eram doar niste tineri curajosi”. Asa incepe povestea Global Art Production (GAP Art) din Targu Mures – o afacere a tinerilor antreprenori Stefan Ormenisan si Victor Serban ale caror nume sunt astazi sinonime cu creativitatea, bunul gust, calitatea si…succesul.

Cei doi antreprenori au intrat pe taramul afacerilor in 2007, iar drumul parcurs – cu suisuri si coborasuri – i-a adus in pozitia de a conduce astazi unul dintre este unul dintre cei mai importanti producatori de tablouri si decoratiuni interioare din aceasta parte a Europei, cu exporturi in zece din cele mai importante tari ale lumii.

Unul jurnalist, celalalt sociolog, au intrat in afaceri convinsi fiind ca isi vor face un nume in domeniul productiei publicitare outdoor si indoor cu printuri de mari dimensiuni. Si-au luat inima in dinti, au luat un credit de 50.000 de euro de la banca, au cumparat utilaje performante si au inceput productia. Bucuria le-a fost insa de scurta durata pentru ca, in 2008, a venit criza. Privind jumatatea plina a paharului (caci cea goala insemna comenzi mai putine, rata la credit si cheltuieli curente ce trebuiau acoperite), criza le-a prins bine pentru ca i-a ajutat sa-si gaseasca adevarata vocatie in business.

Au migrat asadar catre zona de tiparire a tablourilor, pe canavas. Initial doar imprimau panza, iar inramarea se facea la un alt atelier, apoi au luat de la o fabrica din Tarnaveni doua utilaje pentru inramare. ”Marele noroc si, practic, lansarea afacerii a fost asocierea in 2009 cu Mobexpert – primii din Romania care au oferit in magazinele lor acest tip de produse si primul nostru partener important care ne-a ajutat sa crestem. Au inceput apoi sa ne caute si celelalte retele mari de bricolaj si magazine de mobila si decoratiuni de la noi – Kika, Leroy Merlin sau Hornbach – si am inceput sa avem contracte foarte bune pe zona de Horeca – Kempinski Viena este unul dintre proiectele derulate de noi”, spune Stefan Ormenisan. Asa au fost lansate multe colectii de succes, tablourile parte dintre acestea fiind prezente in videoclipuri, advertoriale, prezentari de moda, productii tv sau in filme.

Urmatorul mare pas a fost facut in 2012, cand au inceput sa exporte. Prima colaboare a fost cu Leroy Merlin in Grecia, dupa ce deja lucrau cu respectiva companie in Romania. ”Ne-am facut loc pe piata externa prin calitate, costuri bune de productie si viteza de reactie – daca un produs din China vine in 3-4 luni, noi putem livra in 3-4 saptamani”, explica Victor Serban. GAP avea, la finele anului 2015, 33 de angajati si au incheiat anul cu o cifra de afaceri de aproape un milion de euro.

Dincolo insa de curaj, abitie si dorinta de a fi mai bun zi de zi, afacerea mai are un ingredient secret ce nu ni se dezvaluie, dar pe care il intrezarim in cuvintele lui Stefan Ormenisan: ”Incerc sa extrag tot ce e mai bun din lucrurile care ma inconjoara si care imi trezesc simturile. Fie ca e vorba de arta culinara, jazz, arhitectura sau literatura, ele contin culori, povesti, teme care pot fi transformate in concepte si designuri pentru interior..

Mai multe despre GAP Art