Maxima Profil Nord: o fereastra deschisa catre succes

”In tot ce facem suntem si vom fi foarte selectivi. Gandim business-ul pe termen lung si vrem sa avem un brand, vrem ca societatea sa aiba un nume pe aceasta piata. De aceea, nu ne-am uitat niciodata la concurenta. Ne-a interesat sa ne facem bine treaba si astfel am castigat, pe rand, parteneri”. Asa explica Ionut Z.-C. cum de firma pe care o detine, impreuna cu sotia sa Otilia – Maxima Profil Nord – a reusit sa reziste si sa se dezvolte an de an pe o piata extrem de concurentiala cum este cea a producatorilor de tamplarie termoizolanta, unde activeaza circa 600 de companii.

In cartierul general al companiei – amplasat chiar la baza dealului pe care se inalta turnul de televiziune din Bacau – lucreaza astazi 50 de angajati (fata de 13, in urma cu trei ani) care se asigura ca distribuitorii din judetele Bacau, Vrancea, Suceava, Neamt, Iasi si Botosani si cei din strainatate isi primesc comenzile la timp.

”Punem accent pe disciplina, pentru ca diferenta dintre noi si cei de pe aceeasi piata o fac serviciile. Deja pe piata noastra circula o vorba: Cand ti-a dat Maxima Ferestre termen de livrare, atunci iei chitanta de mana”. Asa se explica si faptul ca firma a inregistrat an de an cresteri de vanzari, la finele anului trecut contabilizand o cifra de afaceri de aproape 10 milioane de lei, in crestere cu 20% fata de anul anterior.

Maxima Profil Nord SRL si-a inceput activitatea in 2012, cu distributie de profile PVC iar un an mai tarziu cei doi soti s-au axat pe productia si distributia propriilor sisteme din PVC – sub brandul MXM Maxima Ferestre. ”De la inceput am participat la toate targurile internationale de profil, Nurnberg, Milano etc. Am vazut ce sisteme se folosesc si am inceput treptat sa le livram si noi. Asa am invatat practic cam tot ce se face in acest domeniu. Nu exista ceva care se poate face si sa nu facem sau sa nu cunoastem si noi”, spune Ionut Z-C.

In prezent, circa 80% din productia companiei este livrata pe piata interna, restul fiind destinata pietei externe, in Italia cu precadere, pentru majoritatea producatorilor din domeniu exporturile reprezentand un colac de salvare in conditiile in care criza economica a determinat o contractie puternica a sectorului de constructii.

„Anul acesta vrem sa crestem capacitatea de productie cu peste 50%, mai ales ca am demarat deja in decembrie anul trecut o investitie cu cei de la Rotox, din Germania, iar pana la sfarsitul anului vor urma si alte investitii, in special in tehnologie. De asemenea, vrem sa dezvoltam si echipa de vanzari externe si sa ne concentram mai mult pe pietele din Italia, Belgia si Franta”.

Si au si motive sa fie optimisti in privinta exporturilor mai ales ca analizele sectoriale arata ca domeniul tamplariei termoizolante din lemn si PVC este unul dintre cele mai dinamice segmente ale sectorului de materiale pentru constructie, inregistrand in 2016 o valoare de aproape 126 de milioane de euro a vanzarilor pe pietele externe.

Mai multe despre Maxima Profil