M&M PRODUCT – Ambalajul succesului: curaj, putere de munca si multe idei…

Se spune ca norocul este de partea celor curajosi (de fapt a spus-o Vergilius in celebra epopee Eneida), iar povestea Melindei Muresan este una dintre cele care confirma ca aceasta nu este doar o vorba spusa frumos de un poet, ci ca in business chiar asa stau lucrurile. In 1994, a lasat pozitia de director de vanzari la Mikim Brasov, care fabrica paleti de lemn, pentru a-si deschide propria firma – M&M Product, specializata in producerea si comercializarea unei game largi de ambalaje flexibile.

“A fost o provocare extraordinara, cand ma gandesc ca, neavand decat putere de munca si multe idei, am reusit sa-mi dezvolt afacerea in competitie cu firme multinationale de traditie si care beneficiau de finantari externe serioase”, marturiseste antreprenoarea.

Pe scurt, povestea M&M Product suna cam asa: a pornit cu un angajat, un birou de 10 metri patrati, un  Opel  Kadet si un import de 350 de euro pentru ca 23 de ani mai tarziu sa ajunga la 62 de angajati, un sediu central de peste 1.000 de metri patrati si cinci puncte de lucru in tara, un parc auto de 26 de masini si o cifra de afaceri de peste 7,5 mil de euro.

Cum a reusit? Pe larg, povestea este urmatoarea. Compania a fost infiintata in 1994, dar si-a inceput activitatea efectiv dupa doi ani de pregatiri, asa cum v-am spus, cu un singur angajat, intr-un birou de 10 mp si o masina. In 1997 incepe colaborarea cu compania Danubia din Budapesta, moment considerat rampa de lansare a M&M Product.

Urmatorul impuls pentru companie se produce in 1999, cand, in urma achizitiei firmei ungare de catre M.J.Maillis Ungaria sunt sistate livrarile iar M&M Product se vede nevoita sa gaseasca alti parteneri.

Asa incepe colaborarea cu producatorul de folie stretch alimentara Ongropack, tot din Ungaria, si cu Vivab – furnizor de benzi adezive. In acelasi an demareaza parteneriatul si cu Miniplszt (Ungaria) – producator de folie stretch si folie termo PE cu care M&M Product infiinteaza in 2001 un join-venture care da nastere juniorului “m&m”: MINI M&M PLAST. In acelasi an, compania deschide primul  sau punct de lucru, la Craiova.

Martie 2002 marcheaza un nou moment important in viata companiei brasovene care-si vede indeplinit visul de a si produce nu numai de a distribui. Astfel,  in parteneriat cu Dekofilm Polonia – unul dintre cei mai mari producatori europeni de folie termocontractibila din PVC, lanseaza Dekofilm Romania. Compania devine astfel  unicul producator din Romania al acestui tip de folie. Si tot in 2002 se deschide punctul de lucru de la Bucuresti. Au urmat an de an punctele de lucru de la Galati, Timisoara, Turda, Iasi, in 2016, punctele de lucru de la Galati si Iasi fiind inchise pentru a face loc celui de la Bacau.

Pe masura ce afacerea a tot crescut, in 2006 este demarata constructia unei cladiri de birouri in Rasnov, a unui depozit si a unitatilor de productie. Din 2010 compania paseste intr-o noua etapa a evolutiei sale odata cu lansarea marcii proprii de produse optiMM.

In anii ce au urmat M&M Product s-a concentrat pe extinderea portofoliului de produse prin incheierea de noi parteneriate cu firme consacrate in domeniu, precum si pe investitii in utilaje si echipamente, cel mai recent proiect de modernizare fiind derulat in 2016, cu fonduri europene.  Din 2012, compania preia in totalitate MINI M&M PLAST astfel ca productia de polietilena devine parte integranta a firmei.

M&M Product este astazi distribuitor national de ambalaje flexibile, folii termocontractibile din PVC (destinate ambalarii individuale sau grupate a produselor care pot fi achizitionate atat sub fora de folie, cat si confectii derivate precum saci, huse sau capace), folie stretch alimentara (folosita pentru ambalarea in caserole din polistiren expandat a preparatelor din carne refrigerata, a fructelor si legumelor, produselor de patiserie, preparatelor fast food sau catering), caserole, folie stretch (o folie  extensibila cu ajutorul careia marfurile sunt grupate si asigurate), banda adeziva (utilizata in  lipirea diferitelor materiale pentru securizarea produselor pe durata transportului), benzi non-adezive (concepute pentru a stabiliza/ancora grupaje de produse) etc.

Activitatea companiei este completata si cu o gama variata de servicii printre care se numara paletizarea – gruparea unei anumite cantitati de marfa ca un singur colet, ambalarea grupata – permite alaturarea unuia sau a mai multor produse intr-un singur ambalaj sau ambalarea alimentara care garanteaza accesul consumatorilor la produse in cantitati reduse, in stare de igiena corespunzatoare, pastrand caracteristicile specifice.

Secretul succesului? “Pentru a avea succes, trebuie sa fii corect, deschis pentru tot ceea ce inseamna nou si sa ai curaj si incredere in tine. Si, nu in ultimul rand, ai nevoie de o pregatire foarte serioasa in domeniul tau”, spune Melinda Muresan.

Mai multe despre M&M Product