ORIGINALS – Stil autentic in sport si business

 

Desi vand articole de imbracaminte ale unor marci celebre pe tot mapamondul, si ar trebui sa tina cont de cele mai noi trenduri in fashion pentru a-i convinge pe internauti sa-si umple cosul de pe www.originals.ro, Andrei Cristian Pascan si Ciprian Mihalache, actionari cu parti egale, n-au aplicat acelasi principiu si in business-ul pe care l-au lansat in urma cu peste un deceniu. In business n-au urmat trendul, ci l-au lansat.

In 2006, cand s-au gandit sa-si deschida un magazin online de imbracaminte, comertul online nu era tocmai „pe val”, ca sa zicem asa, in Romania. Au mizat insa pe gusturile pretentioase ale co-nationalilor in materie de haine, incaltaminte si pe viziune in afaceri. De la 3 produse prezente pe platforma de vanzare online la data lansarii in lumea virtuala, Originals a crescut an de an, iar astazi “avem  peste 80.000 de clienti multumiti de noi si peste 180.000 de produse de brand vandute” spune cu mandrie Andrei Cristian Pascan, care este si managerul firmei. In bani, Originals inseamna la sfarsitul anului 2016, 4,7 milioane de lei, din care profitul se aproapia de 1 milion de lei.

Afacerea a pornit dintr-un avant al tinertii, din dorinta a doi prieteni de a face ceva cu timpul si creativitatea lor. „Cu vise si putere de munca, asa am pornit la drum, impreuna cu Ciprian, care este mai mult decat un simplu asociat, suntem prieteni. „Aceasta afacere ne-a reprezentat si am crezut in viitorul comertului online, altfel nu am fi investit toate economiile noastre – povesteste tanarul om de afaceri – am stiut din primul moment cit de importante sunt pentru clientul Originals autenticitatea, diversitatea si calitatea produselor, de aceea am selectat, cu responsabilitate si dedicare, ca parteneri, doar acele branduri care respecta atributele cautate de clientii nostri”.

Magazinul online multibrand comercializeaza incaltaminte, imbracaminte si accesorii, pentru femei, barbati si copii. „Oferta este in asa fel conceputa incat clientii sa poata combina trendurile cu stilurile care li se potrivesc cel mai bine si, foarte important, cu nevoia de confort din fiecare zi. Odata cu dezvoltarea business-ului,  ne-am dorit, si cred ca am reusit, sa generam un comportament smart in moda” a adaugat managerul firmei.

Faptul ca cei doi tineri antreprenori au avut fler, o dovedeste nu numai felul in care a evoluat Originals, ci intreg domeniul comertului online. Acesta a avut un avant extraordinar in ultimii ani, inregistrand an de an record peste record privind vanzarile. Anul trecut, potrivit cifrelor si estimarilor oficiale (ANCOM, INS), valoarea acestora a ajuns la 2,8 miliarde de euro, cu peste 40% mai mult decat in 2016, rezultand ca, in medie, romanii cheltuie 7,67 milioane de euro in fiecare zi pentru cumparaturi prin internet.

„Trecerea de la o afacere mica, de tip start-up, la una cu vanzari anuale de cateva milioane de lei s-a produs natural si in timp. A fost un parcurs care a presupus foarte multa munca, investitii masive din partea intregii echipe, dar si satisfactii pe masura. Nu am simtit acest drum ca fiind unul greu, ci mai mult provocator ”, povesteste antreprenorul.

In dezvoltarea afacerii, pe langa produse si branduri, au cantarit foarte mult si serviciile de care au beneficiat clientii. Transportul gratuit pentru cumparaturi a caror valoare depasesc un anumit prag, asistenta on-line sau telefonica si garantia sunt acum uzuale cand vine vorba de e-commerce, dar Originals a venit cu un bonus de nerefuzat pentru pasionatii de cumpararuri: „garantia pentru produse a fost extinsa pana  la 200 de zile, de peste sapte ori mai mare decat perioada legala obligatorie, si un interval de 366 de zile pentru a returna produsul daca nu-l mai vrei”.

Desi deschiderea unui magazin online este usoara si implica costuri reduse, dupa cum spun reprezentantii firmei, investitia masiva se concentreaza insa in strategii complexe de marketing. Originals este un magazin virtual din cele 7.000 existe pe piata romaneasca la sfarsitul anului 2017, potrivit unui studiu realizat de GpeC (Gala Premiilor eCommerce). Convingerea internautilor sa umple cosul de cumparaturi de pe pagina ta si nu de pe a altui magazin concurent, este o munca laborioasa ce presupune, spune antreprenorul: „construirea unei experiente de shopping placute, innoirea portofoliului de branduri si produse, costumer service de cea mai buna calitate si cunoasterea noilor tendinte din domeniu”.

Dupa un varf al vanzarilor de 4,4 milioane de lei in 2012 si o scadere acestora in anul ce a urmat, actionarii au decis sa schimbe fata platformei de cumparaturi si Originals a intrat intr-un amplu proiect de rebranding. In paralel, echipa a simplificat procesul de cumparare. Intre timp original, Originals a devenit nu doar cel mai mare distribuitor de articole sportive din Romania, ci si lider de piata pe acest segment. O echipa de 14 oameni a facut ca varful vanzarilor din 2012 sa fie depasit patru ani mai tarziu.

Provocarea pentru viitor, recunoaste Andrei Ciprian Pascan, „este sa ne mentinem pozitia pe o piata extrem de dinamica si sa anticipam cerintele si preferintele celor peste 11 milioane de internauti romani, astfel incat avem vanzari tot mai bune de la an la an”.

BANCA COMERCIALA
FONDURI DE STAT