CONSTANTIN NAUTICS aduce briza marii la un brat distanta

Cand vine vorba despre industria modei, acolo unde totul depinde de gustul clientului, imaginatia e cheia succesului unui business. Nu exista reteta perfecta a reusitei, ci doar curajul de a veni cu ceva nou. Aceasta cred ca ar fi definitia perfecta a brandului Constantin Nautics. Fondatorul acestuia a facut din materialele folosite la ambarcatiuni cu vele si panze, ceva ce nimeni nu s-a gandit pana atunci: bratari. Da, astazi, dupa trei ani de la lansare, bratarile nautice si brandul Constantin Nautics sunt marca inregistrata, iar vanzarile au depasit un milion de euro.

Ideea originala ii apartine lui Lucian Gherghita. Absolvent a doua facultati, drept si relatii internationale, Lucian conducea deja un business in consultanta juridica si testase si alte domenii cand s-a gandit ca ar putea investi in realizarea ineditelor bratari din materiale folosite in domeniul nautic. Nu a pornit in larg de unul singur, ci alaturi de un prieten, iar impreuna au pus la bataie 20.000 de euro. “Nu cred ca mai erau alti producatori la momentul respectiv. Veneam cu ceva nou pe piata, ceva ce nu mai exista. A contat originalitatea produselor si faptul ca erau realizate manual”, spune Lucian Gherghita.

Materiale din care sunt realizate bratarile sunt aparte tocmai datorita mediului din care provin, rezista in conditii extreme de caldura, umiditate sau frig, fara a se deteriora. Si pentru ca vorbim despre un accesoriu folosit zilnic, a cantarit extrem de mult in atragerea de cumparatori si faptul ca nu-si modifica forma, culoarea sau calitatea. Nici avantajul pretului nu este de neglijat, acestea pornesc de la 49 de lei, iar bratarile mai complexe, realizate din metale pretioase pot ajunge la preturi mai mari. “Toate produsele noastre sunt confectionate manual si sunt creatii originale. Cred ca succesul s-a datorat in mare parte tocmai caracteristicilor speciale ale materialelor din care sunt facute“, explica antreprenorul. El subliniaza ca materia prima pe care o folosește este certificata ecologic, iar cumparatorii primesc la achizitionare si un certificat de garantie.

Investitia initiala s-a dus spre achizitia de materie prima, stocuri de marfa, un atelier de productie in Bucuresti si, procentul cel mai mare, spre lansarea magazinului online. In doar doua luni de la lansare, vanzarile au ajuns la 10.000 de euro. “Volumul atins de vanzari, intr-o perioada asa scurta, a fost peste așteptarile noastre. Am vandut in jur de 1.600 de bratari in doar doua luni si am epuizat stocul existent. Ne-am repliat rapid pentru a cumpara materialele necesare si a diversifica modele“, povesteşte Lucian Gherghita. Strategia de vanzari s-a bazat aproape exclusiv pe promovarea in social media, 90% din vanzari se realizeaza prin intermediul platformei noastre de shopping si magazinele proprii, iar 10% prin magazine partenere si participari la diverse targuri si expozitii“, spune tanarul antreprenor. Profitul a fost reinvestit constant, iar pana in prezent, el estimeaza ca investitia a ajuns la 500.000 de euro.

De la bratari, compania a trecut si la alte accesorii. Mai intai a testat piata cu brelocuri, pandantive si, ulterior, a lansat chiar si o colectie de genti si camasi pentru barbati. “Produsele Constantin Nautics se adreseaza tuturor impatimitilor de sporturi nautice care doresc sa isi aminteasca de momentele placute din timpul unei navigari reusite sau pur și simplu celor care doresc sa poarte accesorii originale lucrate manual“, afirma oficialii companiei, pe pagina de web www.constantinnautics.ro.

In acest moment, brandul are peste 500 de modele de accesorii, iar in atelierul din Bucuresti sunt confectionate manual, zilnic, aproximativ 700 de bratari. Din spatiul virtual, vanzarile au trecut si marile centre comerciale din Capitala, Ploiești si, din lista nu putea lipsi, Constanta. Accesoriile, mai pot fi gasite in magazine partenere din toata tara, librarii sau puncte de presa. Constantin Nautics a depasit granitele, fiind prezent in peste 15 tari din intreaga lume, iar ponderea veniturilor din exporturi in cifra de afaceri este de 70%. Odata cu extinderea activitatii si numarul angajatilor a crescut, ajungand la 50 in prezent.

O mare parte a investitiei, recunoaste Lucian, este directionata si in prezent spre marketing si promovare. „Pe langa canalele online, retelele de socializare, parteneriate cu magazine si retele, participam la evenimente nautice, la saloanele de profil, nu doar in Romania, ci si din strainatate”, adauga el.

Secretul din spatele acestei idei mai putin obisnuite este chiar pasiunea fondatorului companiei pentru navigatie, pentru mare, iar accesoriile ii permit “sa pastreze cat mai mult din amintirile placute si senzatia extraordinara din timpul navigarii“.

Constantin Nautics