GRAFOPRINT SRL – Eticheta vinde produsul, noi tiparim eticheta

Cand s-a lansat in afaceri, in 1990, timisoreanul Radu Dimeca nu isi imagina ca 28 de ani mai tarziu va ajunge sa conduca unul dintre cei mai importanti jucatori din industria tipografica – Grafoprint – cu afaceri anuale de 5 mil. euro. Si asta pentru ca inceputurile sale antreprenoriale – lansarea revistei de rebus Cocktail Enigma – au avut doar o mica tangenta cu business-ul care l-a consacrat.

”Grafoprint s-a nascut in 1990 prin Fundatia ROS. De ce prin aceasta fundatie? Pentru ca la momentul cand am scos revista Cocktail Enigma, prima revista de rebus din vestul tarii, nu se putea decat daca era scoasa printr-o fundatie. Asa mi s-a spus. Si am spus OK, facem intreprinderea mica Fundatia ROS si asa am scos revista de rebus”, povesteste omul de afaceri.

Cu rebusul si cu alte publicatii nu a mers prea bine pentru ca piata de profil incepuse sa explodeze, banii veneau greu, asa ca antreprenorul a vazut o oportunitate in tiparirea formularelor fiscale cu regim special.

In 1994, face prima investitie in domeniul procesarii si tiparirii hartiei in modul continuu cu finantare PHARE. ”Am reusit sa finantam o linie de produs hartia de imprimanta si atunci ne-am dat seama ce important este sa crezi, chiar daca zici ca 1,2,3% ai sanse de realizare si toti din jur iti spun ca nu vei reusi sa iei fonduri Phare pentru ca sunt pentru bucuresteni. Eu am crezut, mi-am facut temele, m-au ajutat sa ma gandesc in perspectiva – sa vad padurea, nu copacii – si asa am reusit sa scriem proiecte”, povesteste antreprenorul.

Si a tot scris la proiecte, fiind unul dintre oamenii de afaceri cu cea mai indelungata experienta in gestionarea proiectelor cu fonduri europene. ”Pentru noi importanta este perseverenta. Am implementat peste 20 de proiecte europene cu valori cuprinse intre 2.000 si 250.000 de euro. Am creat locuri de munca, am crescut productia si exportam peste 10% din productie. Este un procent pe care, cu implicarea EximBank, dorim sa-l crestem. Pentru noi este important nu numai sa gandim pozitiv, ci si sa actionam pozitiv”, a spus Radu Dimeca.

Cu fiecare proiect scris, compania s-a modernizat, a crescut constant reusind sa convinga tot mai multi parteneri ca Grafoprint este solutia cea mai buna pentru afacerile lor.

Anul 2004 marcheaza un nou moment cheie in dezvoltarea firmei, o noua schimbare de macaz. Pentru ca, treptat, formularistica a intrat si ea pe un trend descendent si, aflata in permanenta in cautate de noi oportunitati, in urma unui studiu de piata, compania se axeaza pe productia de etichete. Un domeniu in care se mandreste cu faptul ca ”nu doar imprimam etichete, ci imprimam personalitate fiecarui produs in parte”.

Sub fiecare eticheta produsa se acunde truda celor aproape 90 de angajati care, impreuna, dau firmei valoare.

Astazi, Grafoprint lucreaza sub deviza “Tipar adaptat oricarei afaceri” producand formulare tipizate, tiparituri in policromie , etichete autoadezive in rola pentru producatori din industria alimentara, industria cosmetica, industria de produse chimice sau industria farmaceutica, taloane promotionale razuibile folosite in campanii publicitare, dar si ambalaje de mici dimensiuni (pliculete de zahar, pliculete condimente etc.).  De asemenea Grafoprint produce etichete complex innobilate la preturi foarte avantajoase, adresandu-se cu predilectie producatorilor de vin.

Compania are sute de clienti activi in Romania, Germania, Ungaria, Austria si Grecia. Datorita investitiilor facute si in tehnologie de tipar digitala, Grafoprint se poate adresa si clientilor care solicita tiraje mici si foarte mici. Si tot datorita tehnologiilor digitale, etichetele pot avea elemente spectaculoase de date variabile si/ sau grafica variabila.

Intregul flux de productie este gandit integrat astfel ca echipa Grafoprint poate oferi inclusiv servicii de creatie grafica, generare si gestionare de baze de date pentru campanii promotionale cu taloane razuibile sau generare si gestionare de baze de date pentru documente necesare activitatilor economice (facturi, chitante).

Firma ofera bune oportunitati de investitii pentru dezvoltare.

Concluzia? Ganditi si, mai ales, actionati pozitiv! Functioneaza!

Mai multe despre Grafoprint