NANCY TRADE – Ne-am nascut separat, dar am crescut odata cu clientii nostri

Se spune ca in clipa in care devii parinte, copilul devine universul tau. Viata ti se schimba si brusc, realizezi ca esti cea/cel care va trebui sa protejeze un pui de om. A fi parinte inseamna: bucurie, zambete, zeci de ganduri, recunostinta, temeri, fericire, implinire si multa responsabilitate. O avalansa de sentimente care te vor forma si schimba. Este o descriere care credem ca se poate aplica oricarui business antreprenorial, cu atat mai mult unuia concentrat pe comercializarea de produse pentru copii, asa cum este Nancy Trade din Oradea.

Parafrazand cele de mai sus, atunci cand Torok Tibor a devenit antreprenor, in 1995, viata i s-a schimbat si a realizat ca este cel care trebuie sa aiba grija de firma, sa o ingrijeasca si sa o creasca. A fi antreprenor a insemnat si bucurie, zeci de ganduri, temeri, implinire, dar si multa responsabilitate – o avalansa de sentimente care l-au format si l-au ajutat sa creasca o companie matura si sofisticata astazi.

A inceput ca orice parinte cu… scutece si servetele pentru copii. Piata era generoasa, in conditiile in care in acele vremuri, in Romania, scutecele de unica folosinta abia aparusera, odata cu accesul nostru la informatii si la marfurile din Occident. Asa ca, o vreme, Nancy Trade s-a concentrat pe comercializarea acestor produse.

”Pe parcurs, alaturi de oamenii tineri si deschisi catre tot ce e nou si inovativ, care s-au alaturat echipei, am reusit sa diversificam gama de produse”, spune antreprenorul. Astfel, compania a crescut de la doi angajati, la 29, si a ajuns sa detina azi in portofoliu cam toate articolele destinate copiilor inca din prima zi de nastere: articole de igiena, scutece de unica folosinta, imbracaminte, incaltaminte, patuturi din lemn si de voiaj, saltele de diferite modele si marimi, mobilier si accesorii pentru camera copilului, carucioare pentru copii si nou nascuti, premergatoare, jucarii etc. Oferta diversa si de buna calitate a atras tot mai multi clienti astfel ca vanzarile au ajuns la aproape 10 milioane de lei in 2016.

”In stocurile noastre se gasesc atat produse si marci consacrate pe piata romaneasca, dar si produse si marci noi, testate pe pietele Uniunii Europene, pentru care suntem unici distribuitori in Romania. Datorita eforturilor noastre de a ne aproviziona direct de la producatori sau unici distribuitori, preturile produselor gasite la noi sunt printre cele mai mici din Romania”, spune Torok Tibor.

Si pentru ca Nancy Trade crestea si tot crestea, datorita cererii tot mai mari de pe piata, a fost nevoie de dezvoltarea canalelor de distributie. Astfel, din 2007, strategia de vanzari a companiei s-a axat pe doua canale pe langa magazinul propriu din Oradea: un magazin online care sa acopere cererea pentru intreaga tara si un departament en-gros destinat firmelor si institutiilor interesate.

Ajunsa in acest punct, antreprenorul a realizat ca firma avea nevoie de o identitate care sa o ajute sa se diferentieze pe piata, astfel ca urmatorul pas a fost crearea unui brand propriu sub care producatorii externi sa livreze pentru compania oradeana. Asa a luat nastere brandul MyKids.

”Totul a pornit de la faptul ca noi, cei din echipa, ne doream pentru copiii nostri, ai prietenilor si ai clientilor produse de calitate, dar la preturi accesibile. Am luat hotararea sa cream acest brand pentru a nu mai fi nevoiti sa achizitionam produse si articole pentru copii de la companii intermediare. Avem astfel avantajul contactului direct cu companii importante, aceiasi producatori care realizeaza articole si produse pentru branduri de renume din Europa. Acest avantaj direct se reflecta in pretul accesibil al produselor noastre. Putem astfel furniza produse sigure, de calitate, care au un pret corect”, povesteste Torok Tibor.

El adauga ca faptul ca un produs are eticheta Uniunii Europene, nu inseamna neaparat ca este fabricat in Europa sau ca acest lucru obliga cumparatorii sa achizitioneze acele produse la preturi exagerat de mari.

”Pentru ca siguranta si confortul copiilor sunt cele mai importante aspecte pentru noi, am incheiat contracte cu companii serioase, ale caror produse sunt testate si sunt realizate in conformitate cu toate normele de siguranta si calitate”, mai spune antreprenorul.

Urmatorul pas in evolutia firmei a fost trecerea de la statutul de comerciant la cel de producator. ”Suntem unul dintre cei mai mari producatori din Romania de saltele pentru copii, produsele noastre fiind comercializate in majoritatea magazinelor fizice si online din Romania si din Ungaria. In plus, departamentele de productie din cadrul companiei confectioneaza o gama larga de lenjerii pentru patut, aparatori laterale, baldachine, perne pentru alaptare, cearceafuri, perne personalizate etc. Toate produsele sunt realizate conform standardelor europene in fabrica noastra din Oradea, care este pregatita in orice moment pentru a face fata cererilor pietei”, spune Torok Tibor.

Compania produce diferite dimensiuni si tipuri de saltele in diverse combinatii: fibra de cocos – spuma poliuretanica – cocos, cocos integral, cocos – latex, latex integral sau cocos – spuma poliuretanica.

”Fiecare material are avantajele sale individuale, dar, in prezent, cele mai mari avantaje le au saltelele de cocos. Ele exceleaza printr-un suport ferm si elastic, ventilatie si depozitare buna a caldurii. Din moment ce bebelusii dorm intr-o zi mai mult de 10 ore in medie, o saltea buna este o alegere foarte importanta”, explica omul de afaceri.

Ce va urma pentru Nancy Trade? Avand in vedere ca activeaza pe o piata care furnizeaza potentiali clienti constant – in fiecare zi se nasc copii, si data fiind calitatea produselor sale, nu este nicio indoiala ca, desi s-au nascut separat, va continua sa creasca odata cu clientii sai.

Mai multe despre Nancy Trade