Un santier mic isi face loc printre gigantii din industria navala

Ianuarie 2017. Din cauza gerului napraznic Dunarea a inghetat, sloiurile de gheata acoperind aproape 80 la suta din suprafata fluviului in zona Galati, Braila si Tulcea. „Perseus” unicul spargator de gheata din Romania, tocmai a iesit din reparatii si incepe misiunea de spargere a sloiurilor de pe Dunare. Fara ingrijire de specialitate, Perseus n-ar fi putut sa redea Dunarea navigatiei, iar totul a fost posibil gratie si ”spitalului” in care a fost ingrijit – Tehnorex International, o afacere de familie care si-a gasit drumul intr-o industrie agitata, dominata de marile santiere navale.

Cristian Antohi este din Constanta, poarta maritima a Romaniei devenita in timp punct de interes pentru investitorii din petrol si gaze, energie eoliana, industria navala si agricultura. Cristian Antohi a urmat Politehnica, iar proaspatul inginer se angajeaza la CLA MEDGIDIA, si mai apoi, dupa finalizarea stagiaturii, la IMSAT DOBROGEA – specializata in domeniul proiectarii, executiei si montajului de echipamente industriale si navale.

In 1994, decide sa lase viata de salariat si sa se aventureaze in lumea afacerilor infiintand compania Tehnorex International, specializata in repararea si construirea navelor.

La inceput facea reparatii la utilaje si echipamente – macarale, poduri port containere etc – din portul Constanta, insa treptat, pe masura ce si-a construit o echipa de profesionisti, a trecut la repararea si constructia de nave.

Societatea isi defasoara activitatea intr-o hala inchiriata in cadrul Santierului Naval Mangalia, iar, pentru accesul la docuri, colaboreaza cu Santierul Naval Constanta si cu Santierul Naval Mangalia, in functie de dimensiunile si tonajul navelor reparate sau construite.

Astazi Tehnorex are o echipa de profesionisti cu un inalt nivel de pregatire si experienta in domeniu ce ii permite sa execute lucrari complexe, compania avand capacitatea de a construi nave cu o greutate proprie de pana la 800 de tone.

Compania a avut in 2015 venituri totale de 6,25 milioane de lei, de patru ori mai mari fata de 2014, si are toate motivele sa fie optimista in privinta evolutiei viitoare. Mai ales ca perspectivele industriei de profil sunt pozitive in conditiile in care piata ambarcatiunilor de mici dimensiuni si a navelor tehnice (remorchere, drage, tancuri petroliere etc) este in crestere ca urmare a necesitatii asigurarii conditiilor optime de navigatie pe sectorul romanesc al Dunarii si a innoirii flotei de nave tehnice din portul Constanta.

Mai multe despre Tehnorex International