Wise: Cum sa-ti pavezi drumul in business

Considerate in tarile vestice cele mai adecvate materiale pentru amenajarea trotuarelor sau a parcarilor, pavele au inceput sa castige tot mai mult teren si in Romania, piata de profil fiind estimata la aproape 90 de milioane de euro anual. Dezvoltarea sectorului imobilar, dar si rafinarea preferintelor in materie de amenajare pe segmentul rezidential, mai ales cand vine vorba despre curti, gradini si alei private, i-a determinat pe Marian Stanciucu si Liviu Patru sa parieze pe productia de pavele. Un pariu care s-a dovedit a fi unul castigator pentru cei doi asociati valceni daca ne uitam la evolutia business-ului lor: cifra de afaceri de 4 milioane de euro anul trecut, aproape dubla fata de 2015.

Cei doi antreprenori s-au lansat in afaceri in 1994 cand au infiintat compania Wise cu principal obiect de activitate transportul international de marfuri. Dupa cinci ani de activitate, decid sa isi extinda aria de acoperire si intra pe piata productiei materialelor de constructie. Achizitioneaza o linie de fabricatie si deschid o sectie de productie de tigla si accesorii, iar Wise devine singurul producator de tigla din ciment din Valcea. Timp de sase ani tigla produsa de Wise a avut cautare, iar vanzarile au adus o productie in crestere si posibilitati de dezvoltare, compania perfectionand permanent produsul si dezvoltand sistemele de verificare a calitatii.

In 2005, cei doi asociati ai WISE decid ca e loc de mai mult si, tinand cont de experienta acumulata, hotarasc sa inceapa si productia de pavele vibro-presate. Le-a trebuit cam o jumatate de an sa construiasca o noua sectie de productie si sa puna in functiune instalatia complet automatizata pentru producerea pavelelor achizitionata din strainatate. Astfel, din octombrie 2005, cand a produs primele pavele, Wise a continuat sa creasca si sa-si dezvolte portofoliul de produse astfel ca in prezent are capacitatea de a furniza o gama larga de produse – sisteme de pavaje (UniDecor, Uni, Ecologic, Parket, Granit si diferite tipuri de borduri – inalte, joase, inguste), boltari pentru zidarie sau jardiniere, in peste 30 de forme diferite si culori, modele foarte la moda in zilele noastre cum ar fi mixul de culori mediteranean maro-galbui, crem-portocaliu, rosu antic sau teracot.

Investitiile realizate in tehnologie, inclusiv cu fonduri europene, dar si in laboratorul propriu si in statia de incercari pentru dezvoltarea de noi produse, permit in prezent companiei sa realizeze sisteme de pavaje recomandate pentru trafic mediu si greu, in spatii cu circulatie pietonala si auto, trotuare, alei, piete, parcari, hale industriale sau benzinarii.

Pentru zona rezidentiala, Wise propune o categorie aparte de pavaj – pavajul antichizat – cu o suprafata rafinata si muchiile rotunjite. Acesta se obtine prin prelucrarea suplimentara, la o luna dupa producere, cu un dispozitiv special de imbatranire care face ca muchiile sa fie rupte aleator si rotunjite. Fiecare piatra capata structura si nuanta unice asa incat pietrele par vechi iar suprafetele obtinute prin pavare par construite cu secole in urma. Pietrele de pavaj realizate in culori traditionale sunt foarte asemanatoare cu piatra naturala.

”Pavajul este reusit daca este in armonie cu mediul, cu natura. Veti gasi sigur la noi un pavaj care sa se potriveasca cu casa, care sa armonizeze cu culoarea usilor, a ferestrelor sau a acoperisului. Putem de asemenea sa personalizam pavajul fabricand la comanda culoarea dorita”, spun reprezentantii companiei.

Produsele firmei sunt comercializate la nivel national atat prin intermediul agentilor de vanzari, cat si prin intermediul lanturilor de bricolaj.

Anul 2016 a fost unul atipic pentru producatorul de pavaj. Asta pentru ca primele sase luni a inregistrat o crestere mai mare decat estimarea initiala, in timp ce in semestrul doi raportul cerere/oferta a fost mai scazut, ceea ce in mod normal nu se intampla. „La final ne-am cam atins targetul, insa am avut un an neobisnuit. Crestere mult prea mare in prima parte, scadere mult prea mare in partea a doua, insa per total piata a fost intr-o usoara crestere“, explica Marian Stanciucu.

In ceea ce priveste perspectivele industriei, el crede ca mai este destul loc de crestere. ”Cu circa 0,8 metri patrati de pavaj pe cap de locuitor, Romania inca reprezinta o piata in dezvoltare comparativ cu consumul mediu european, de circa 2 metri patrati/cap de locuitor. Privind lucrurile in acest fel, industria are o mare perspectiva, avem o piata in dezvoltare, dinamica – au mai aparut producatori, au mai disparut unii foarte mici“, spune directorul Wise care puncteaza ca se asteapta la o crestere consistenta si a cotei de piata a companiei sale.

Mai multe despre Wise