STAR STONE…sau revelatia pietrei decorative negre din Barcelona

Va intrebati daca exista vreo legatura intre un web-designer, Barcelona, productia de dale de pavaj, piatra decorativa si… Oradea? Raspunsul este simplu: Cristian Pop, un tanar om de afaceri – 41 de ani – stabilit acum in Oradea care conduce una dintre cele mai mari afaceri din domeniul productiei de elemente decorative.

“Vorbind despre inceputuri pot spune astazi ca probabil multi m-au crezut nebun. Desi sunt aprope 14-15 ani de la primele mele ganduri despre propria afacere, parca a fost ieri totusi. 2004. Eram in Barcelona, unde ma aflam de prin 2002, lucram ca web-designer si fotograf si intr-o zi am mers intr-un magazin de bricolaj sa cumpar un prelungitor. Nu imi explic nici astazi cum am ajuns in zona elementelor de piatra decorativa unde mi-a cazut in mana o bucata de material – negru, cu o lucratura foarte deosebita care mi-a prins instantaneu mintea. Atunci am avut brusc o revelatie: asta doresc sa fac – sa produc piatra decorativa. Si de atunci nu m-am mai oprit, chiar daca la inceput, vreo trei ani, doar incercam sa pregatesc terenul. Eram intr-o <febra> continua. Strageam informatii despre cum se produc aceste elemente, am inceput sa vizitez targuri de materiale de constructii in Barcelona, faceam mulaje, am cautat producatorul acelei pietre pe care o gasisem in magazinul de bricolat”, povesteste antreprenorul bihorean.

In 2007 revine insa in tara, de aceasta data nu singur, ci impreuna cu sotia si cu fiica sa abia nascuta la aceea vreme, si se afla in fata unei decizii foarte importante: sa deschida un portal de turism rural sau sa parieze pe STAR STONE. A ales a doua varianta. In septembrie 2007 inregistra firma, iar prima productie a livrat-o pe 1 mai 2008.

“A venit criza, au inceput cumva si presiunile financiare, dar – ca un facut – in 2008 am reusit sa-l conving si pe fratele meu, Samir, sa mi se alature. Am fost din totdeauna firi foarte diferite, de-a lungul adolescentei ne tachinam mereu, dar acum facem o treaba foarte reusita impreuna. Dupa 11 ani de evolutie, investitii in progres si calitate, se vede asta in echipa noastra care a ajuns sa numere peste 80 de angajati ale caror eforturi asigura o productie de peste 1.000 m2/zi si o cifra de afaceri anuala care a crescut constant, ajungand la peste 8 milioane de lei in 2017. Am reusit sa atingem stadiul din prezent doar pentru ca ne-am dorit enorm sa reusim si am depus tot efortul necesar in acest sens”, povesteste Cristian Pop.

In timp, gratie produselor de calitate si activitatii energice desfasurate de un management foarte bine consolidat, societatea a construit si dezvoltat o retea de peste 300 de distribuitori in toata tara. Principalii clienti pe acest segment sunt companiile ce activeaza in domeniul comertului si distributiei materialelor de constructii, iar, incepand cu 2017, au demarat parteneriat si cu retailerii Dedeman si Praktiker.

Factorii de decizie din companie au inteles repede ca pentru a deveni competitivi si credibili pe piata, afacerea trebuie sustinuta de investitii permanente, in principal in personal si in tehnologie, iar produsele oferite trebuie sa asigure garantia calitatii. In acest sens, firma bihoreana a obtinut, in 2015, fonduri europene in valoare de aproape un milion de euro ceea ce a permis achizitionarea uneia dintre cele mai moderne linii de fabricatie in domeniu.

“Recent am decis sa ne consolidam prezenta si pe piata bucuresteana prin inaugurarea unui showroom si ne asteptam ca aceasta decizie sa contribuie pozitiv la cresterea cifrei de afaceri. In plus, o alta linie strategica este sa ne extindem si pe piata externa, iar in prezent suntem in discutii cu posibili parteneri din Uniunea Europeana”, adauga omul de afaceri.

Potrivit reprezentantilor companiei, toate produsele oferite sunt proiectate si prototipate de echipa companiei de design, reprezentand o alternativa reala si durabila la piatra naturala, atat pentru placat, cat si pentru pavat, fiind caracterizate de o calitate premium.

“De ce sa ne alegeti pe noi? Avantajele colaborarii sunt multiple si nu ma refer doar la calitatea produselor data de cea mai moderna linie de fabricatie in domeniu din Romania pe care o detinem. Exista multe alte facilitati: livrare in toata tara, indiferent de cantitatea comandata si intr-o perioada de timp rezonabila, furnizare de mostre gratuite la cerere, asistenta profesionista pentru clienti, estimare corecta a costurilor realizata de departamentul nostru de vanzari si personalizare, in functie de buget si preferinte. De asemenea, un mare avantaj fata de multe alte firme din domeniu este faptul ca suntem producator direct si nu intermediar, ceea ce face ca pretul produselor sa fie rezonabil pentru clienti. Pentru toate produsele oferim o garantie de 5 ani de exemplu”, adauga omul de afaceri.

Dorinta de promovare si deschidere a firmei denota o sanatoasa strategie economica si este demonstrata de multitudinea surselor de informare existente cu privire la produsele companiei: un website propriu foarte bine realizat si complet cu privire la informatii despre firma si produse, care ofera inclusiv pliante de prezentare a produselor si a modului de montare, pagina de Facebook pe care sunt postate aprecierile clientilor, prezentarea pe Youtube a Showroom-ului de la Nojorid, o campanie de promovare in colaborare cu postul National FM, participarea la expozitii dedicate domeniului, precum Construct Expo, si asa mai departe.

“Concluzionand, as mai puncta doar faptul ca am fost foarte incantati ca produsele noastre au reusit sa obtina cel mai mare numar de voturi al respondentilor la cel mai recent studiu QUDAL – QUALITY meDAL Romania Construction 2018/2019 cand au fost solicitati sa numeasca producatorul care ofera cel mai inalt nivel al calitatii in Romania”, conchide antreprenorul oradean.

Mai multe despre Star Stone