Exim – Banca Romaneasca

Securitatea Cardurilor

Siguranta banilor tai este principala noastra preocupare.

  • Atentionare
  • Securitatea cardurilor

Atentionare

 

  • Atentionare cu privire la inselatoriile cu criptoactive: Protejati-va datele personale si financiare

Exim Banca Romaneasca avertizeaza asupra unui tip de frauda prin care clientii sunt manipulati sa furnizeze datele bancare cu promisiunea falsa de obtinere de castiguri din investitii financiare, in special prin achizitie de criptomonede, inclusiv prin platforme de tranzactionare.

Cu promisiunea consilierii financiare pentru castiguri rapide, atacatorii reusesc sa pacaleasca victimele sa investeasca in criptoactive. Acestia va pot contacta telefonic sau va pot convinge sa instalati aplicatii de tranzactionare criptoactive pe dispozitivul dvs. impreuna cu o aplicatie de tip “control la distanta” cum ar fi AnyDesk.

Sub pretextul retragerii profitului inregistrat, acestia manipuleaza victimele sa ofere date sensibile, cum ar fi datele cardului, parolele de acces sau codurile OTP. Dupa ce au convins victimele sa deschida un cont pe platforma de tranzactionare criptoactive si sa ataseze un instrument de plata valid, atacatorii initiaza tranzactii fara autorizare suplimentara folosind instrumentul de plata al victimei, cat si datele sensibile obtinute.

Pentru a va proteja:

  1. Fiti sceptici: Nu luati decizii financiare rapide sub presiune. Investigati intotdeauna si cereti sfaturi de la surse de incredere.
  2. Nu dezvaluiti date personale: Nu oferiti niciodata datele cardului, parolele sau codurile OTP prin telefon sau aplicatii de chat.
  3. Verificati platforma: Asigurati-va ca platforma de tranzactionare este de incredere si autentica.
  4. Autentificare cu factori multipli sau autentificarea biometrica prin Exim Pay: Folositi autentificarea cu factori multipli sau autentificarea biometrica pentru a va proteja conturile.
  5. Raportati inselatoriile: Daca sunteti victima unei inselatorii, raportati imediat autoritatilor si institutiilor financiare.

Protejarea datelor si a finantelor dumneavoastra trebuie sa fie prioritare.

Fiti precauti si informati-va familia si prietenii despre acest pericol.

 

  • Atentie la mesajele primite in urma postarii unor anunturi de vanzare!

Recomandam persoanelor care au postat anunturi de vanzare pe site-uri sa nu comunice datele de pe card, acestea fiind confidentiale si folosite exclusiv pentru achizitii si nu pentru incasari. Detinatorii sunt sfatuiti sa verifice toate detaliile inainte de a efectua o tranzactie.

 

  • Atentie la mesajele SMS primite si campaniile promotionale cu oferte incredibile!

Principalele metode folosite pentru inselaciuni sunt mesaje de tip SMS sau eMail ce par a fi trimise din partea unor companii cunoscute, care solicita fie accesarea unor link-uri sau descarcarea unor fisiere sau imagini (care pot conține virusi), fie oferirea de informatii confidentiale, precum date bancare, parole, numere de card.

Evita sa dai click pe linkuri pentru diferite oferte incredibile primite pe eMail sau in timpul navigarii pe internet, totodata, in cazul in care doresti sa faci o tranzactie in cadrul unui magazine online, urmareste ca suma comunicata initial de comerciant sa fie aceeasi si pe pagina unde introduci datele de card pentru autorizarea tranzactiei sau pe pagina de autentificare cu ajutorul codului 3DSecure.

Cateva indicii care te vor ajuta la identificarea mesajelor frauduloase: greseli de ortografie, gramaticale, expresii neobisnuite, adrese de site-uri web cu extensii ciudate si orice altceva neobisnuit. In plus, mesajele inselatoare te incurajeaza adesea sa actionezi rapid pentru a-ti mentine contul deschis, pentru a actualiza sistemul de securitate a computerului sau pentru a furniza anumite informatii imediat, informandu-te ca vor apărea neplaceri daca nu actionezi astfel.

Daca vrei sa verifici validitatea mesajelor receptionate prin sms sau prin email, poti oricand conta pe ajutorul nostru daca ne apelezi la numarul de telefon 021.304.8100, serviciul Asistenta Clienti Carduri , disponibil 24/7.

Securitatea cardurilor

Ne-am angajat sa asiguram servicii bancare cat mai sigure si folosim cele mai eficiente masuri de securitate pentru a-ti proteja banii, datele personale si confidenţialitatea tranzactiilor.

Fii vigilent

Se stie ca raufacatorii urmaresc mai ales sa afle care este PIN-ul cardului tau de debit sau de credit:

  • De fiecare data cand introduci codul PIN la un ATM sau la un POS aflat intr-un spatiu public, trebuie sa fii vigilent.
  • Tine intotdeauna cardul intr-un loc sigur, neexpus vederii directe.
  • Nu permite nimanui sa il foloseasca.
  • Nu divulga nimanui codul PIN – nici macar familiei tale, bancii sau politiei – nu nota niciodată codul PIN pe foi de hartie.
  • Atunci cand primesti un nou cod PIN, memoreaza-l imediat si distruge plicul care il continea.

Securitatea cardurilor de credit si debit

Facem toate eforturile necesare pentru a-ti proteja cardurile contra fraudelor. Esti protejat prin:

  • Tehnologia Cip si PIN.
  • Sistem eficient de detectare a fraudelor.
  • Asistenta imediata.
  1. Tehnologia Cip si PIN

Cardurile de debit şi de credit noi  folosesc tehnologia Cip şi PIN.

Acestea contin un cip, uşor de recunoscut dupa patratul auriu din partea stanga a cardului.

Cipul este de fapt un microcip incorporat in cardul tau de debit sau de credit. Cipul contine datele tale personale (cum ar fi, de exemplu, numele tau, numarul de card si data expirarii acestuia) si asigura functii de securitate suplimentare.

Tehnologia Cip şi PIN compara PIN-ul pe care il introduci la tastatura unui ATM sau a unui POS cu cel stocat în sistemul bancii si cu cel de pe cip. In acest fel iti este verificata identitatea, in locul verificarii semnaturii tale de pe chitanta. Este posibil ca unii comercianti sa iti ceara totusi sa semnezi chitanta, desi acest lucru nu mai este necesar.

Atunci cand primesti cardul ales, vei primi şi PIN-ul intr-un plic separat sau il poti ridica personal de la sucursala ta preferata. Ai optiunea de a-ti schimba PIN-ul cu unul mai usor de retinut folosind ATM-urile bancii.

Poţi retrage numerar folosind cardul şi PIN-ul tau la orice ATM din Romania şi de peste hotare care afisează logo-urile MasterCard®, Visa sau Visa Electron, prezente şi pe card.

S-a dovedit faptul ca prin utilizarea tehnologiei Cip şi PIN, numarul fraudelor comise prin intermediul cardurilor a scazut foarte mult, operatiunile de plata cu cardul devenind astfel mai sigure. Aceasta este modalitatea cea mai sigura pentru a ridica numerar si pentru a plati, cea care combina tehnologia avansata a cardurilor cu cip cu codul tau PIN din 4 cifre.

  1. Sistem eficient de detectare a fraudelor

Sistemul performant de detectare a fraudelor de care dispunem raporteaza activitatile neobisnuite care au loc pe carduri, oferind astfel siguranta ca disponibilitatile sunt utilizate numai cu acceptul titularului de cont.

Activitatile din contul tau sunt monitorizate in timp real pentru a te informa in cel mai scurt timp despre orice activitate/tranzactie suspecta de a fi frauduloasa.

In situatiile in care pe un cont este detectata o activitate neobisnuita care prezinta caracteristici specifice tranzactiilor frauduloase, se iau masuri de:

  • Contactare a titularilor de card in vederea stabilirii autenticitatii tranzactiilor.
  • Blocare temporara a cardului/contului pentru cazurile in care titularul nu poate fi contactat sau titularul nu confirma tranzactiile.
  • Trimitere de mesaje SMS (Short Message System) pentru a te informa despre orice activitate/tranzactie neobişnuita.

Pentru o eficientizare a sistemului de detectare a fraudelor, trimite-ne prin intermediul sucursalelor sau Serviciul Asistenta clienti disponibil 24/24h, orice modificare a datelor de contact.

Sistemul de detectare a fraudelor reprezinta o modalitate in plus prin care ne ingrijim de siguranţa cardurilor şi a banilor tai.

  1. Asistenta imediata

Daca ai pierdut cardul, daca acesta ţi-a fost furat sau daca suspectezi ca acesta ar putea fi folosit in mod abuziv, in tara sau in afara ei, iti asiguram asistenta 24 de ore din 24, oriunde ai fi.

Ne poti contacta oricand la numarul de telefon 021.304.8100, de oriunde din Romania sau din afara tarii, iar agentii Serviciul Asistenta clienti iti vor inactiva imediat cardurile si banca va emite altele noi.

Serviciul Asistenta Clienti este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Securitatea tranzactiilor la terminalele ATM/POS

Urmatoarele sfaturi de prevenire a criminalitatii pot contribui la o utilizare mai sigura a terminalelor ATM pentru toata lumea

  • Adopta un comportament relaxat si increzător. Infractorii obisnuiesc sa evite persoanele cu acest tip de comportament.
  • Fii atent la tot ce se întampla in jurul tau.
  • Gandeste-te la modul in care ai putea reactiona in situatii in care esti in pericol sau amenintat. Securitatea ta personala reprezinta prima prioritate.

Consideratii privind fraudele

  • Memoreaza PIN-ul (Numarul Personal de Identificare) cardului tau. Nu il scrie pe biletele. Nu il tine in portofel sau in geanta.
  • Dupa ce memorezi PIN-ul, distruge plicul continand PIN-ul primit de la banca.
  • Nu dezvalui nimanui, chiar NIMANUI (nici chiar angajatilor bancii, ofiterilor de politie, etc.) PIN-ul cardului tau.
  • Nu dezvalui nimanui (nici chiar angajatilor bancii, nici ofiterilor de politie, etc.) alte informatii individuale de identificare (numarul de card, data expirarii, numele, etc.).
  • Cand tastezi PIN-ul, blocheaza-le vederea catre tastatura terminalului ATM/POS celor se afla in apropiere (pe jos sau intr-o masina parcata) si celor care se apropie prea mult de tine in incercarea de a-ti vedea PIN-ul si/sau tranzactiile. Daca este nevoie, foloseste-ti corpul pe post de scut atunci cand introduci PIN-ul.
  • Pastreaza chitanta primita de la ATM/POS.
  • Nu arunca chitanta de la ATM, in apropierea acestuia.
  • Semneaza pe spatele cardului in zona prevazută pentru acest scop, folosind un pix cu pasta.
  • Nu nota codul PIN pe spatele cardului.
  • Nu introduce codul PIN pe site-urile de internet si Nu il dezvalui la telefon.
  • Nu raspunde niciodată la mesajele primite prin SMS/e-mail prin care ti se solicită date personale (numarul de card, data expirarii, codul PIN, CNP-ul).
  • Nu folosi cardurile altor persoane. Nu împrumuta cardurile tale altor persoane. Ai tot atata grija de cardurile tale cat ai şi de banii din buzunar, portofel sau geanta.
  • Anunta imediat furtul sau pierderea cardului la Serviciul Asistenta clienti la numarul de telefon 021.304.8100 disponibil 24 de ore din 24 .

Lucruri de care trebuie să tii cont înainte, in timpul si după ce faci operatiuni la un ATM

  • Fii intotdeauna atent la persoanele care par suspecte si la ceea ce se întampla langa si in jurul terminalului ATM.
  • Nu accepta sub nici o forma ajutor de la persoane “binevoitoare” atunci cand retragi numerar de la un terminal ATM. Daca ai nevoie de ajutor, cere-l numai de la banca.
  • Daca observi ceva ciudat, pleaca din locul respectiv si revino candva mai tarziu. Chiar daca ai inceput o tranzactie, anuleaz-o si paraseste locul respectiv.
  • Pregateste-ti toate documentele de care ai nevoie pentru operatiunile de la ATM inainte sa ajungi in locul in care se afla acesta. In acest fel vei reduce din timpul petrecut langa terminalul ATM.
  • Fii atent la tot ceea ce se întampla in jurul tau pe toată durata operatiunilor. Nu te concentra atat de mult pe ceea ce executi la terminalul ATM incat sa nu observi schimbarea conditiilor legate de siguranta din zona.
  • Nu purta bijuterii scumpe si nu lua cu tine obiecte de valoare la vedere cand te duci la un ATM. Acest lucru atrage un potential agresor.
  • Atunci cand scoti bani in numerar de la ATM, nu ii tine la vedere; pune-i imediat bine intr-un loc pe care il stii sigur. Nu te opri sa numeri banii in fata terminalului ATM.
  • Atunci cand folosesti terminalele ATM in orele serii sau noptii, cel mai bine ar fi sa te duci la ATM insotit; daca mergi cu masina, opreste-te cu masina cat mai aproape de ATM intr-o zona bine iluminata şi nu uita sa o incui. Daca luminile din jurul terminalului ATM nu functioneaza corespunzător, nu folosi acel terminal ATM.
  • Cand pleci de langa ATM, asigura-te ca nu eşti urmarit. Daca esti urmarit, indreapta-te catre o sectie de politie, o zona aglomerata sau un loc bine iluminat. Actioneaza luminile si claxonul masinii pentru a atrage atentia asupra situatiei in care te afli.
  • Daca esti implicat intr-o confruntare cu agresorul, iar acesta este inarmat si iti cere banii sau obiectele de valoare, DA-I-LE AGRESORULUI. Nu opune rezistenta, bunurile pot fi recuperate ulterior sau inlocuite.

In ceea ce priveste securitatea, nu poti fi niciodata prea atent, prea pregatit sau prea constient de pericole. Obiectivul nostru este ca toata lumea sa fie corect informata si in siguranta.

Şi tu poti ajuta la indeplinirea acestui obiectiv prin transmiterea recomandarilor de mai sus catre familia si prietenii tai.

Suna la numarul de telefon de pe spatele cardului de plata oricand suspectezi ceva in neregula cu privire la utilizarea lui la ATM/POS.

EximAsig

Compania de Asigurari – Reasigurari Exim Romania, specializata in asigurarea riscurilor financiare, ofera produse financiare si servicii de consultanta care permit dezvoltarea unor planuri de protectie financiara adecvate fiecarei companii.