EximBank, premiata pentru sustinerea exportatorilor

Bucuresti, 4 decembrie 2013 – Dinamizarea activitatii EximBank pe segmentul sustinerii exportatorilor a fost recompensata in cadrul Galei ‘’Initiativele Economice Strategice 2013’’, eveniment derulat in cadrul campaniei The Money Channel Sustine Economia Romaniei.

„EximBank a facut progrese evidente in directia sustinerii exportatorilor si va pot spune ca, in ultimii trei ani, valoarea medie anuala a exporturilor sustinute de banca a ajuns la 1,4 miliarde de lei, fata de o medie anuala de 300 de milioane de lei in perioada 2006 – 2008. La prima vedere, poate suma nu pare a fi semnificativa, insa cred ca este important de retinut faptul ca sprijinul EximBank a mers exclusiv catre sustinerea a exportatorilor locali. Pentru ca stim cu totii, peste 70% din exportul Romaniei este realizat de companii cu capital majoritar strain, care sunt sustinute financiar de companiile-mama si care nu apeleaza la produse de finantare sau garantare locale”, a spus Traian Halalai, presedintele EximBank, la ceremonia de premiere.

El a adaugat ca exportatorii raman o prioritate strategica pentru EximBank, cu accent pe sustinerea dezvoltarii schimburilor comerciale extra-UE. ”Vreau sa ii asigur pe exportatori ca avem resursele necesare pentru o sustinere accelerata a acestui segment important pentru economia romaneasca. La doresc un an mai bun, cu speranta ca exportul romanesc va continua sa depaseasca toate previziunile, asa cum a facut-o in ultimii ani”, a mai spus Traian Halalai, in cadrul Galei care a reunit peste200 de personalitati, de la manageri, antreprenori, investitori, pana la reprezentanti ai administratiei publice si ai vietii culturale.

EximBank a dezvoltat si ofera solutii complexe si integrate pentru exportatori sprijinind activitatea de export din faza de productie, livrare si pana la incasarea contravalorii marfurilor exportate, prin:

– Finantari (care acopera cheltuielile pentru fabricarea produselor sau livrarea marfurilor);

– Garantii de export (pentru marfuri generale, pentru stimularea realizarii de obiective complexe si produse cu ciclu lung de fabricatie);

– Asigurarea creditelor de export pentru riscuri non-piata sau a creditului cumparator;

– Informatii comerciale despre partenerii de afaceri.