ALEVIA – Am facut multe investitii pentru a ajunge unde suntem astazi
Florin Mitocaru, managerul general Alevia, estimeaza ca pana la finalul anului 2017, compania romaneasca specializata in productia de suplimente alimentare si ceaiuri va inregistra un profit de 3,5 mil. lei. Acesta a vorbit intr-un interviu acordat wall-street.ro despre provocarile si despre investitiile care au fost necesare pentru ca business-ul sa ajunga in acest punct.
Compania romaneasca, infiintata in 1994, a ajuns in acest punct al business-ului in urma unor investitii de randul milioanelor de euro, investitii care vor continua si in perioada urmatoare.
“De-a lungul timpului am facut mai multe investitii pentru a ajunge unde suntem astazi: investitii in hala de suplimente si ceaiuri si in cladirea de birouri de peste 1 mil. euro, investitii recente in hala noup de 2.000 mp si in utilaje de aproximativ doua milioane de euro si investitii in brand de peste 4 milioane de euro. Pentru 2017 am alocat un buget de investitii de 1,5 mil. euro”, a declarat Florin Mitocaru.
Pentru a-si mari productia, compania a decis sa extinda centrul de productie cu o suprafata de 2.000 mp. Florin Mitocaru a catalogat aceasta etapa ca fiind “necesara in dezvoltarea brandului Alevia”, brand pentru care lucreaza peste 200 de angajati, atat in zona de productie, cat si in departamentul de vanzari si are o capacitate anuala de productie de 4 milioane de unitati, care cuprinde suplimente alimentare si ceaiuri in a caror componenta se gasesc materii prime procurate din tari precum Franta si Elvetia.
“Colaboram cu furnizori din Franta – Naturex pentru extractele din plante standardizate si Scora pentru calciu si magneziu, cu DSM din Olanda pentru vitamine si minerale si cu Frutarom, cu sediul in Elvetia, pentru coenzima Q10”, a adaugat Mitocaru.
Un business in domeniul acesta reprezinta o provocare serioasa pentru un antreprenor, reprezentatul Alevia ne-a explicat ce efort a fost necesar pentru a ajunge la vanzari de 5 milioane de euro. “Ganditi-va ca noi, pentru a vinde de 5 mil. euro intr-un an, avem facute investitii in cladiri si utilaje de 3 milioane de euro, stocuri de 2-3 mil. euro plus peste 4 mil. euro investitii in brand”, a precizat Mitocaru.
Reprezentantul Alevia a declarat ca nu si-a propus sa se axeze pe vanzarea online, vanzarile prin intermediul site-ului lor fiind de aproximativ 1%. “Nu ne-am propus sa ne axam pe vanzarea in online. Vanzarile pe care le realizam prin intermediul site-ului nostru www.alevia.com.ro sunt de aproximativ 1%, insa vindem prin ceilalti mari retaileri online: vegis.ro, farmaciatei.ro, emag.ro.
In prezent, compania exporta in Republica Moldova si Bulgaria insa, pe viitor, doresc sa exporte si in alte tari din Balcani si nu numai. Mitocaru a vorbit despre provocarile cu care se confrunta aceasta piata.
“Piata suplimentelor alimentare este o piata in continua dezvoltare, care se confrunta cu diferite provocari. Acestea sunt firesti, multe companii din domeniu le intampini, precum recrutarea de personal calificat pe posturi specializate si retehnologizarea pe care o presupune orice crestere a business-ului. Spre exemplu, planurile noastre pentru dublarea productiei de ceaiuri vor necesita o serie de update-uri in tehnologia folosita, dar si in managementul productiei si al oamenilor”, a adaugat Mitocaru.
Alevia este o companie romaneasca infiintata in 1994, specializata in productia de suplimente alimentare si ceaiuri. Compania, in care lucreaza 200 de angajati, produce 140 de tipuri de suplimente nutritive si 60 de sortimente de ceaiuri, disponibile in peste 4.000 de farmacii si magazine din Romania. Toate produsele Alevia sunt inregistrate, aprobate si avizate de S.N.P.M.A.P.S., parte din Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare Bucuresti si Ministerul Sanatatii.