DACIA PLANT – O promisiune facuta sanatatii
Romania are cea mai bogata flora spontana de plante medicinale si, probabil, cea mai veche traditie de vindecare cu ajutorul leacurilor naturale din intreaga Europa, datand inca de pe vremea dacilor. Era firesc ca pe aceste meleaguri traditia vindecarii cu plante sa fie reluata si impulsionata pe baze stiintifice. Unul dintre numele care vine prima data in mintea oricarui roman cand spui suplimente naturale, este Dacia Plant. Povestea companiei este una frumoasa si incepe acum mai bine de 15 ani…
Impulsionati de entuziasmul tineretii, dar si de povestile de vindecare cu plante auzite de la bunici, cativa tineri brasoveni decideau sa se dedice unui crez simplu, dar indraznet: sa demonstreze ca reintoarcerea la natura este posibila si nu inseamna „leacuri babesti” ci produse naturale eficiente, capabile sa previna bolile.
Asa a luat nastere o companie cu nume cu rezonanta istorica – Dacia Plant – care dupa ani de cercetari in industria alimentara si farmaceutica, de colaborari cu nume de exceptie in domeniul medical si farmaceutic, imbinate cu viziunea fondatorilor, a ajuns in topul celor mai apreciate companii romanesti de suplimente alimentare.
”Chiar de cand eram studenti la Silvicultura si culegeam plante pentru tincturi de pe dealurile bunicilor, intuiam valoarea naturii in procesul vindecarii fiintei umane. Acum, dupa 15 ani, cu Dacia Plant, am demonstrat ca produsele naturale sunt eficiente, sigure si ajuta la mentinerea sanatatii”, spune Traian Ionescu Heroiu, administratorul companiei.
Fondata in anul 2002, compania este in prezent detinuta in mod egal de antreprenorii Calin Ianta si Radu Ionescu Heroiu, iar administratorul companiei este Traian Ionescu Heroiu. Calin Ianta a lucrat initial la un magazin naturist si in paralel a deschis o farmacie, care insa nu era cea mai potrivita cale de a-si urma telul propus. Ulterior, cu 100 de euro imprumutati de la parinti, a investit in cumpararea de plante cu multiple utilzari terapeutice, plante despre care citise enorm si in care credea cu tarie: napraznic si branca-ursului. Sunt plantele din care s-au nascut primele produse Dacia Plant: ceaiul de napraznic si tinctura de branca-ursului.
Cel de-al doilea fondator, Radu Ionescu, a petrecut o vreme departe de companie, iar apoi i s-a realaturat – material si spiritual – dupa o perioada de sapte ani in care a avut o afacere in domeniul distributiei de medicamente veterinare, dar si activitate imobiliara.
Ca orice inceput, a fost marcat de greutati, surmontate doar de pasiune si de increderea in produsele proprii. Distributia a fost initial una timida, locala, facuta cu ajutorul prietenilor si a cunostintelor. Dar nu peste multa vreme insa, calitatea de exceptie a tincturilor a facut ca succesul sa apara, iar Dacia Plant a infiintat prima sa sectie, cea de tincturi. Iniatial, productia s-a realizat in Sebes (judetul Alba), dar, dupa doi ani activitate, a fost mutata in localitatea Bod din judetul Brasov. Usor, usor, productia a luat avant, s-a stabilizat si apoi a aparut o noua provocare, cea a unui produs destinat detoxifierii. A fost lansat Detoxicolon care a fost flagship-ul companiei o buna bucata de vreme si a ramas si acum unul dintre produsele premium ale firmei, aflat mereu in topul vanzarilor.
De atunci, lucrurile au intrat pe o curba puternic ascendenta si Dacia Plant a crescut rapid, devenind una dintre cele mai importante companii producatoare de suplimente alimentare din Romania. In 2005 compania a demarat propriul sistem de distributie, bazat initial doar pe doua masini de distributie si doi agenti de vanzare, iar in anii urmatori a achizitionat terenuri pentru dezvoltarea de culturi proprii. In 2010, pe locul unei vechi statiuni de masini si tractoare, a fost deschisa fabrica de la Bod, cu ajutorul unei investitii de peste 2 milioane de euro, o unitate de productie construita dupa normele GMP impuse industriei farmaceutice. Fabrica produce astazi peste 250 de produse de tipuri de comprimate, tincturi, pulberi si siropuri bazate pe plante atent selectionate si pe extracte standardizate.
Dacia Plant a castigat increderea consumatorilor prin respectarea promisiunilor facute: lucreaza cu ingrediente de top si dispune de dozaje optime la toate categoriile de produse. Portofoliul sau este impartit in branduri destinate anumitor categorii de persoane: Ingerasul este brandul dedicat copiilor, Sublima este dedicat sanatatii femeilor, Alfa contine produse special create pentru barbati, brandul Specialistii Plantelor este creat impreuna cu specialisti in farmacie si medicina, iar brandul Dacia Plant contine produse cu adresare pentru toti membrii familiei. Dintre brandurile companiei fac parte si Interferonat (amestec unic de plante cu efect de regenerare si protejare a celulelor hepatice), Detoxicolon (puternic detoxifiant intestinal), Vitamine si minerale, Bun de Tot (sucuri, dulceturi, gemuri 100% naturale).
Pentru acest an oficialii companiei mizeaza pe afaceri de peste 30 mil. lei, dupa ce a atins nivelul de 29 mil. lei in 2016, si isi propun sa ajunga in 2020 la o cifra de afaceri de peste 45 mil. lei. Se bazeaza pe cererea crescuta de suplimente alimentare si standardul ridicat de calitate cerut de consumatori care i-au determinat sa investeasca in continuare in extinderea productiei si diversificarea portofoliului. „Competitivitatea din ce in ce mai crescuta pe piata de suplimente naturale si un grad ridicat de educatie a consumatorilor ne determina, factual si moral, sa investim in extinderea si modernizarea capacitatii de productie de la Bod”, spune Traian Ionescu Heroiu.
Dupa 15 ani, fondatorii brandului Dacia Plant spun ca reusita unui business este strans legata de oameni, si se mandresc in spatele celor peste 250 de produse marca proprie, este munca asidua a unei echipe de specialisti formata din medici, farmacistii, specialisti in productia farmaceutica, marketing, vanzari, achizitii.