DINAMIC – Modelare mase plastice …o idee de business de peste 7 mil. lei pe an

La o simpla privire, in stanga sau in dreapta, putem identifica zeci de obiecte din plastic sau care au componente din acest material. De la banalul pahar de unica folosinta si pana la echipamente medicale sau echipamente pentru industrii cu grad ridicat de performanta, toate utilizeaza cel mai popular material al secolului nostru – plasticul. Cata munca si tehnologie sta in spatele unui banal sau sofisticat produs din plastic, ne spune Constantin Mardale, administatorul firmei Dinamic SRL din Buzau. De mai bine de un sfert de secol, aplica secretele acestei industrii.

Originar din Buzau, Constantin Mardale este de profesie inginer chimist. Practica in domeniu si  studiile tehnice l-au ajutat sa puna in anul 1991 bazele unei afaceri care imbina  tehnologia de prelucrare, creatia si design-ul.

Fondatorul Dinamic SRL isi foloseste abilitatile profesionale dobandite in a modela plastic pentru electrotrehnica, design interior, aparate de purficare a aerului, industria de publicitate sau electronica si poate contrazice cu usurinta proverbul “nu conteaza de unde pleci, ci conteaza unde ajungi”.

Job-ul de antreprenor l-a inceput in anul 1991 cand impreuna cu ceilalti actionari au pus la bataie cunostintele, experienta si resursele lor financiare pentru startul unei afaceri in domeniul prelucrarii maselor plastice. ”Ne-am format angajatii si pe noi insine la locul de munca, apoi am cumparat cateva masini si am inceput sa prelucram primele produse din material plastic”, isi aminteste Constantin Mardale. De atunci  firma s-a dezvoltat continuu, din toate punctele de vedere: numarul de masini, volumul si masa pieselor injectate, personalul, diversitatea tehnologiilor. Formarea in timp a unor buni specialisti combinata cu un program constant de tehnologizare si investitii in dotari performante de ultima generatie au influentat in mare masura orientarea actuala spre repere cu grad de tehnicitate foarte mare.

Dar eforturile n-au fost zadarnice, afacerea a inregistrat cele mai mari vanzari in anul 2016, de 7,6 milioane lei si un profit ce depaseste usor un milion de lei.

Astazi, societatea din Buzau realizeaza produse din mase plastice folosind un proces complex de prelucrare. Pornind de la ideea unui produs, specialistii realizeza matrita care va fabrica exemplarul pilot si apoi trec la productia de serie. Pe langa utilajele clasice de strunjire si frezare, prese mecanice, masini de rectificat, firma a facut achizitii de utilaje moderne, astfel incat sa poata genera produse pentru industrii cu grad de tehnicitate mare.

Dinamic SRL este furnizor pentru companii autohtone si straine, mari consumatoare de repere industriale fie ca sunt din domeniul auto, medical, publicitar, electrotehnic si robotica, constructii  si design interior, jucarii, electrocasnice, produse de curatenie sau alte domenii care presupun dezvoltarea unor repere din plastic

Cu cat s-au diversificat clientii si domeniile din care acestia provin, cu atat mai mult cei trei actionari au simtit nevoia sa creasca investitiile in tehnologie. Dinamic SRL este printre putinele firme de profil din tara care au posibilitatea de a porni de la ideea, adica de la partea conceptuala a produsului, si pana la a-l livra clientior sai din Romania, Germania sau Franta.

Dezvolta produsul de la zero este  un concept care diferentiaza Dinamic SRL de ceilalti actori de pe piata produselor plastice. Este si un proiect de succes al omului de afaceri, proiect care s-a conturat pe parcursul colaborarii cu o firma romaneasca de aparate  saline. ”Partenerul nostru  era proprietar  al  mai multor brevete de inventie iar noi i-am proiectat si fabricat anumite componente pentru aparatele saline. In urma cu 10 ani, fara tehnologia si experienta pe care o avem astazi, a fost o mare reusita sa-i putem oferi clientului nostru necesarul de forme, stante si dispozitive”, povesteste antreprenorul.

”Planurile de viitor ale companiei sunt continuarea investitiilor in tehnologie si crearea de spatii de lucru moderne, obligatorii pentru a putea tine pasul cu competitorii nostri, care astazi nu mai sunt doar firme de traditie din Romania, ci, practic, orice societate din lume cu un profil de activitate similar”.