Poenari – afacerea care isi scrie povestea cu propriul condei

Acum doua secole, Petrache Poenaru breveta in Franta inventia “Condei portaret fara sfarsit, alimentandu-se el insusi cu cerneala”, adica ceea ce noi astazi numim stilou. A urmat o vreme in care fiecare invatacel avea in penar un stilou cu care mai apoi invata sa scrie primele litere din alfabet. Astazi, stilourile au fost inlocuite cu pixurile din plastic, datorita durabilitatii si pretului accesibil. Insa, in zilele noastre, un stilou nu mai reprezinta instrumentul de baza pentru scris, ci un obiect de lux sau de colectie, ridicat la rang de accesoriu si care simbolizeaza pozitia sociala a celui care il detine.

Lucian Poenari, fondatorul si unicul proprietar al companiei Poenari, duce “o revolta impotriva plasticului apasator din cotidian” si si-a propus sa demonstreze ca lucrurile autentice, traditia si obiectele confectionate manual vor invinge orice masinarie de productie.

“In ziua de astazi cand majoritatea lucrurilor sunt automatizate si chiar si atunci cand un obiect confectionat manual pare sa isi piarda din valoare, ma aflu aici ca marturie a faptului ca acest lucru nu trebuie sa se intample”, spune el.

Antreprenorul nu a avut experienta in lucrul cu lemnul si nici pregatire specializata in domeniu, insa a dat dovada ca acolo unde exista pasiune si ambitie, lucrurile devin posibile. Autodidact, s-a documentat, a studiat si apoi a creat un atelier in judetul Suceava si un website pentru prezentare si preluarea comenzilor. Aici incepe povestea companiei Poenari.

www.poenari.ro este locul virtual unde poti transforma pixul sau stiloul intr-o opera de arta. Confectionate manual, din lemn de esenta tare si metalele pretioase, instrumentele de scris sunt personalizate si poarta amprenta distincta a fiecarui posesor. Cu un simplu click, poti alege modelul dorit, lemnul si metalul din care va fi faurita bijuteria care va face parte din tinuta personala.

De unde a pornit ideea de a crea aceste produse care depasesc titulatura de instrument pentru scris? “La inceput a fost o idee: Cum ar fi ca pixurile si stilourile sa fie facute din lemn in loc de plastic? Am cautat, am citit si m-am informat si am ajuns la concluzia ca se poate. Dupa mai multe incercari… am reusit. Rezultatul a fost surprinzator, cu mult peste asteptarile mele si, mai ales, peste asteptarile celorlalti”, isi aduce aminte Lucian Poenari.

Printr-o coincidenta de nume, el onoreaza mostenirea romanului Petrache Poenaru, inventatorul a ceea ce astazi este cunoscut sub numele de stilou, transformand aceste instrumente de scris in bijuterii personalizate: “Fiecare pix sau stilou pe care-l fac e unic, datorita lemnului, …dar si din cauza mainilor care niciodata nu reusesc sa urmeze un tipar. Exista o multitudine de tipuri, forme si culori care definesc pixurile si stilourile mesterite de mine, incat nu cred ca vor fi vreodata doua identice… si cu toate acestea, pentru a spori gradul de unicitate si personalizare, ele sunt inscriptionate cu numele posesorului”, eplica el.

Societatea Poenari Pen Company a fost infiintata in 2016, insa afacerea exista inca din 2009, cand activa sub numele complet al fondatorului. De atunci a reusit sa isi creasca afacerea, iar astazi se bucura de categorii de clienti diversi, de la simpli studenti pana la oameni politici sau oameni de afaceri.

Pornind de la dorinta de schimbare, Poenari a reusit sa dea personalitate acestor instrumente si sa le transforme din simple instrumente de scris in accesorii personalizate, pentru iubitorii de arta, de frumos, colectionari sau cei care vor sa aduca un zambet pe buzele persoanelor care le-ar primi in dar.

Fondatorul isi doreste ca stilourile si pixurile marca Poenari sa le starneasca clientilor sentimentul de mandrie la fiecare atingere a instrumentului de scris si a facut din aceasta dorinta misiunea companiei.

Societatea a inregistrat la sfarsitul anului 2017 o cifra de afaceri de 2,1 milioane de lei si un profit net de 800.000 de lei si isi doreste sa creasca in continuare, sa creasca notorietatea marcii, sa fie prezenti pe piata internationala si sa pastreze caracterul de produse personalizate si unice.

Mai multe despre Poenari